مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 05:452021-09-23اقتصادي

ویدئو | ورود فناوری های زیستی به تامین امنیت غذایی


با اجرای بسته امنیت غذایی ستاد توسعه زیست فناوری علاوه بر تامین نیاز داخلی و کاهش خروج ارز از کشور، امکان صادرات و ارزآوری برای فعالان حوزه غذایی و کشاورزی ایجاد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، امنیت غذایی امروزه مورد توجه روز افزون بین‏ المللی به ویژه کشورهای در حال توسعه است.

نوآوری در تولید و عرضه پایدار محصولات غذایی، برقراری زنجیره تامین و تضمین برقراری حلقه های اساسی در این زنجیره یکی از مهمترین اولویت های راهبردی ملی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

بدون تردید، توانایی یک کشور برای تولید غذای کافی و مناسب در همه شرایط، بخصوص شرایط تحریم و بحرانی یکی از مولفه های مهم در امنیت آن کشور به شمار می آید.

تولید به روش های ناکارامد، عدم استفاده از فناوری های نوین، وابستگی به منابع خارجی در تامین نیاز های اساسی و عدم شناخت توانایی و قابلیت های بو می از جمله علت های تهدید امنیت غذایی به شمار می رود.

 در همین راستا، ستاد توسعه زیست فناوری اقدام به تدوین بسته امنیت غذایی با محوریت تولید محصولات استراتژیک، ارزبر و دارای پتانسیل ارزآوری نموده است تا بتواند با برنامه‏ ریزی درست و در همکاری با سایر نهادهای متولی گامی در جهت تحقق اقتصاد دانش‏بنیان در حوزه امنیت غذایی بردارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویدئو | ورود فناوری های زیستی به تامین امنیت غذایی

ویدئو | ورود فناوری های زیستی به تامین امنیت غذایی